Природознавство
На
кінець навчального року учні повинні:
* мати уявлення про себе як члена певної
спільноти (сім’я, школа, місто, країна);
* називати власне прізвище, ім’я, по батькові;
* розпізнавати різні сенсорні відчуття під час
обстеження предметів (холод, біль, тепло тощо);
* виявляти властивості обстежуваних предметів
(форма, колір, розмір, смак тощо);
* називати приклади культурного поводження,
порушення правил поведінки;
* виявляти інтерес до способів покращення
зовнішнього вигляду, поведінки;
* мати уявлення про сім’ю, як об’єднання
рідних людей; заняття батьків;
* називати членів сім’ї, їхні імена;
* розпізнавати позитивні вчинки, які схвалюють
у сім’ї і ті, що можуть засмучувати рідних;
* прагнути бути корисним у сім’ї; шанобливо
ставитись до старших, хворих членів сім’ї;
* мати уявлення про правила культурного
поводження зі старшими й однокласниками у найтиповіших життєвих ситуаціях:
удома, в школі, храмі, музеї, театрі, кінотеатрі, магазині, пошті; поводитись
за столом під час вживання їжі;
* доречно вживати слова етикету;
* розрізняти добрі вчинки й ті, що шкодять
іншим людям;
* виконувати правила поведінки школяра;
* мати уявлення про:
живу та неживу природу;
властивості повітря, води;
вплив висоти Сонця на зміну пір року;
значення сонячного світла і тепла для
рослин, тварин, людей;
значення повітря, води, ґрунту для рослин,
тварин, людей;
різноманітність рослин та тварин, умови їх
зростання та проживання;
значення рослин і тварин для людини;
* розпізнавати рослини та тварини найближчого
оточення;
* виявляти шанобливе ставлення до неживої
природи, рослин і тварин найближчого оточення;
* знати про природні умови міста;
* називати своє місто, вулицю, домашню адресу;
* знати 1 – 2 основних пам’яток свого краю;
* розкривати свій можливий внесок у чистоту,
охайність найближчого середовища;
* мати уявлення про Україну, як незалежну
державу
* знати деякі державні, народні та релігійні
свята;
* виявляти інтерес до участі у відзначені
пам’ятних дат;
* виявляти шанобливе ставлення до символів
держави.