Фізичний розвиток | - ходить на носках, роблячи приставні кроки вперед, у сторони; - бігає на носочках, по прямій і звивистій доріжці; - тікає від того, хто ловить, наздоганяє того, хто тікає; - стрибає на одній нозі; - стрибає в глибину з лави, куба (висота 15—20 см); - прокочує кульки, м'ячі між предметами у ворота; - кидає м'яч вихователеві обома руками знизу та від грудей, ловить кинутий вихователем м'яч (відстань 1,5м); - проповзає між розставленими предметами (кульки, кеглі) навколо та по прямій на відстань до 5 м; - ходить по покладеному прямо й по колу мотузку (10 м), приставляючи п'ятку однієї ноги до носка іншої. |
Ознайомлення з природою | - діти знають, що тварини і рослини – це жива природа, а вода, ґрунт, каміння – нежива; - мають уявлення про основні явища природи; - можуть назвати особливості зовнішньої будови тіла тварин найближчого оточення; - мають уявлення про необхідність дбайливого ставлення до живих істот; - мають уявлення про будову та доступні, для безпосереднього сприймання, функції органів свого тіла, правила безпечної поведінки. |
Ознайомлення з навколишнім | - діти знають своє ім’я, прізвище, вік, стать; ім’я, прізвище своїх батьків і близьких родичів; - розуміють значення родинних стосунків; - виявляють інтерес до підтримання порядку; - уміють ввічливо спілкуватися з рідними та іншими дорослими; - знають прості правила поведінки на вулиці, в громадських місцях; - виявляють цікавість до трудової діяльності дорослих, відтворюють її у своїй діяльності. |
Математика | - діти вирізняють один предмет із сукупності, називають словом «один», складають групу з окремих предметів, позначають її словом «багато»; - мають уявлення про способи порівняння предметів: накладання і прикладання; - порівнюють дві групи предметів, називають словом «багато», «мало»; - розрізняють і порівнюють предмети за величиною і формою; - розуміють слова і вислови, що означають орієнтування в просторі (попереду-позаду, вгорі-внизу) і в часі (ранок, день, вечір, ніч); - виконують дії з іграшками і геометричними фігурами. |
Мовленнєвий розвиток | - діти володіють словником за темами «Дитячий садок», «Сім’я», «Ігри та іграшки», «Побутові предмети», «Меблі», «Одяг та взуття». «Тварини», «Пори року», «Транспорт», «Свята», «Овочі», «Фрукти», «Посуд»; - володіють реченнями із 3-4 слів, у яких вживають дієслова у теперішньому, минулому часах, прикметниками конкретного значення, прийменниками і кількома прислівниками; - володіють простими формами вітання, прощання, вертання; - вільно вступають у контакт з вихователем та дітьми; - вміють уважно, зосереджено слухати казку, оповідання із уст вихователя. Кількома короткими фразами відтворюють зміст прослуханого. Коротко відповідають на прості запитання; - знають імена своїх батьків, дідусів, бабусь, їхні професії; - намагаються розрізняти правильність вимови звуків у себе та у дітей; - заучують тексти коротких віршів, пісеньок; - володіють назвами основних кольорів; - з допомогою вихователя вживають у власному мовленні нові слова; - уміють орієнтуватися у змісті сюжетного малюнка та серії малюнків. Коротко передають їхній зміст; - називають предмети, що знаходяться у їхньому оточенні, розповідають, для чого вони потрібні, що з ними можна робити і чого робити не слід; - дають найпростіші пояснення про схожість і відмінність між предметами. |
Конструювання | - діти виявляють інтерес до конструювання; - правильно користуються будівельним матеріалом, враховують колір, величину, форму, просторове розміщення; - розуміють і правильно вживають такі слова, як великий – маленький, довгий – короткий, високий – низький, широкий – вузький; - за зразком створюють з будівельного матеріалу знайомі споруди; - використовують свої споруди у сюжетно-відображувальних іграх. |
Образотворча діяльність | - вихованці зображують прості за будовою та формою знайомі предмети, використовуючи колір, лінію, пляму за зразком; - малюють елементи українського візерунку на вирізаних з паперу геометричних формах та предметах побуту за зразком; - орієнтуються на аркуші; - розривають шматочки солоного тіста (глини), обробляють їх долонями, надають циліндричної, круглої, овальної форми за зразком; - ліплять предмети, які складаються з 2 – 3 частин, з’єднують частини у ціле за зразком; - викладають та наклеюють зображення предметів з 2 – 3 готових частин за зразком; - викладають та наклеюють геометричні та рослинні елементи на смужці, квадраті, крузі за зразком. |
Трудова діяльність | - дитина виявляє інтерес та позитивне ставлення до праці; - намагається (під контролем дорослого) у певній послідовності одягатися, роздягатися і складати свої речі на місця; - виконує прості доручення з господарсько-побутової праці; - за нагадуванням дорослого допомагає своїм одноліткам. |