Фізичний розвиток | - ходить, «змійкою» між розставленими на підлозі предметами (кубики, кеглі, м'ячі), з різними положеннями рук; - бігає на носках, високо піднімаючи коліна, по колу, парами, тримаючись за руки; - стрибає на місці то на правій, то на лівій нозі, стрибає з ноги на ногу, перестрибує предмети; - кидає м'яч одне одному обома руками знизу, від грудей та з-за голови і ловить його (відстань 1,5—2 м); - підлізає під підняті над землею на 50—40 см палицю, мотузок, дугу правим, лівим боком і прямо; - утримує рівновагу, стоячи на носках, руки вгору; утримує рівновагу на одній нозі, піднявши другу вперед або в сторону, руки на поясі; - розстібує ґудзики, розв’язує шнурки, правильно тримає олівець, копіює коло. |
Ознайомлення з навколишнім | - діти розуміють поняття сім’я, знають про стосунки у сім’ї, взаємини між різними поколіннями в сім’ї; - знають назву рідного міста, визначні місця; - виявляють гуманні почуття (чуйність, чесність, справедливість); - дотримуються моральних норм у відносинах з однолітками та дорослими (доброзичливості, чесності, турботливості); - розуміють значення праці людей різних професій, прагнуть виконувати доручення, відтворюють трудові дії в іграх. |
Ознайомлення з природою | - діти зацікавлено спостерігають за природою, виявляють бажання здобувати інформацію про неї; - на основі набутих знань установлюють прості причинні залежності між неживою та живою природою; - розрізняють об’єкти живої та неживої природи, розуміють потребу живих істот у їжі, воді, повітрі; - мають знання про сезонні особливості стану об’єктів та явищ неживої природи, причини їх змін; - знають основні особливості зовнішньої будови тварин найближчого оточення; - мають елементарні навички догляду за рослинами і тваринами та уявлення про необхідність дбайливого ставлення до живих істот; - знають основні органи свого тіла, доступні для безпосереднього сприймання, та їх функції; - мають уявлення про правила догляду за тілом, правила безпечної поведінки в природі; - за вказівками дорослих виконують посильну роботу по догляду за рослинами і тваринами в куточку природи, з а городом та квітником. |
Математика | - діти розрізняють і називають цифри 1 – 5; - діти визначають колір, форму, розмір предметів; - використовують способи прикладання, накладання для порівняння предметів за розміром; - називають розташування предметів у просторі; - порівнюють групи предметів за кількістю (прикладання, накладання); - розпізнають геометричні фігури (куля, куб, трикутник, чотирикутник); - орієнтуються у поняттях: «великий-маленький», «високий-низький», «довгий-короткий», «багато-мало», «стільки ж», «більше», «менше»; - розв’язують прості завдання, що передбачають: порівняння предметів за розміром, кольором, формою; зрівнювання груп предметів способами прикладання і накладання; порівняння груп предметів на основі практичних дій з ними; - знаходять у предметах довкілля схоже і відмінне; - мають знання про форми предметів, називають їх суттєві ознаки; - порівнюють предмети та їх сукупності; - класифікують предмети за певними ознаками (за допомогою дорослого); - можуть визначити який з предметів найвищий, найдовший тощо; - за даною ознакою (колір, форма) групують предмети. |
Мовленнєвий розвиток | - мовлення дітей чітке, виразне, правильна вимова переважної більшості звуків; - діти вживають у мовленні узагальнюючі поняття, якими позначають групи рослин і тварин, предмети одягу та взуття, домашнього вжитку тощо; - називають ряд вжиткових предметів, пояснює їхнє призначення; - у розмовному мовленні діляться враженнями про предмети довкілля; - у власному мовленні користуються простими реченнями, мають певний лексичний запас, збагачений епітетами, порівняннями, синонімами, антонімами; - можуть розповісти про свою родину, називає членів родини за іменами; - вживають слова, що виражають згоду, заперечення, відмову. Вміють коректно звернутися до незнайомих людей; - називають своїх товаришів, розповідають про них, виділяючи їхні чесноти, вади; - називають частини свого тіла, деякі внутрішні органи та органи чуттів; - передають словами свій фізичний та психічний стан; - знають назви основних продуктів харчування, напоїв гігієнічних засобів, найпоширеніших захворювань; - орієнтуються у назвах основних емоцій. Розповідають про ситуації, пов’язані з ними; - висловлюють бажання, називають власні чесноти і вади; - здатні контролювати правильність власної вимови звуків, складів і слів, а також вимови дітей; - визначають кількість звуків у односкладових та двоскладових словах; - володіють умінням будувати найпростіші питальні речення; - з допомогою вихователя аналізують предмети за визначеною схемою; - виявляють бажання вступати у рольову гру, визначає свою роль у грі; - спроможні запам’ятати й відтворити невеличкі поетичні твори; - розуміють поняття «загадка»; беруть участь у відгадуванні загадок. |
Конструювання | - діти виявляють бажання будувати різні споруди; - правильно називають основні будівельні деталі, споруджують нескладні будівлі за словесною інструкцією; - володіють прийомами накладання,прикладання; - розрізняють колір, форму, величину, встановлюють просторове розміщення деталей; - уміють практично застосувати виготовлені споруди; - будують і граються разом, обіграють у поєднаних певним сюжетом іграх власноруч побудовані будівлі, поважають працю однолітків, діляться з ними матеріалом, допомагають одне одному; - правильно розрізняють і називають просторові ознаки споруд. |
Образотворча діяльність | - володіють технікою роботи олівцем, аквареллю, пальцем; - компонують малюнок на аркуші; - малюють з натури після попереднього обстеження предмета, за мотивами літературних творів, оточуючого середовища; - володіють різними способами ліплення, виготовляють знайомі предмети; - створюють декоративні аплікації на геометричних та предметних формах; - з інтересом прилучаються до колективної роботи. |
Трудова діяльність | - з допомогою дорослого визначає мету праці; - намагається самостійно виконувати дії, пов’язані із самообслуговуванням, досягає позитивних результатів; - виконує доручення з господарсько-побутової праці: допомагає дорослим доглядати за тваринами, рослинами у куточку природи; допомагає прибирати на майданчику; - починає взаємодіяти вдвох-втрьох, намагається допомагати своїм одноліткам; - виявляє емоційно-позитивне ставлення до праці. |