Фізичний розвиток | - ходить приставним кроком, змінюючи положення рук угору, вперед, у сторони; - бігає з подоланням перешкод — оббігає та перестрибує предмети (кубики, м'ячі та ін.); - застрибує на предмети: колоду, куб, пеньок (заввишки до 20 см); - ударяє м'ячем об землю на місці (не менш як десять разів підряд), просуваючись уперед кроком (до 5—6м); - повзає на передпліччях і колінах, штовхаючи головою м'яч (4—5 м) перед собою. - ходить і бігає по дошці, покладеній похило (завширшки 20—15 см, кут нахилу 15—20°). |
Ознайомлення з навколишнім | - діти знають своє повне ім'я, прізвище, вік, домашню адресу; - розповідають про склад сім'ї та працю батьків; - виявляють повагу до батьків та інших членів родини; - знають про сімейні свята і традиції; - вміють поводитися з людьми відповідно до їхнього віку, статі та стану; - розрізняють емоційні стани дорослих та однолітків; - знають столицю України, визначні місця свого рідного міста (села); - володіють навичками спілкування; - розуміють необхідність виконання дорослими своїх трудових обов'язків, орієнтуються на взаємозв'язки у роботі працівників різних професій на добре знайомих дітям видах праці; - допомагають дорослим та одноліткам у виконанні певної роботи; - дотримуються правил безпеки життєдіяльності; - дотримуються правил поведінки у дитячому садку (ввічливо ставляться до старших та однолітків, використовують основні форми звертання: привітання, прохання, вибачення, подяку). |
Ознайомлення з природою | - мають уявлення про основні органи свого організму, їх призначення; - розуміють вплив природного довкілля на самопочуття й діяльність людини; - знають правила догляду за органами свого тіла; - знають правила екологічно-безпечної поведінки під час перебування у лісі, парку, біля водних середовищ; - мають уявлення про основні об’єкти неживої природи (повітря, вода, ґрунт), їх властивості та значення для живих істот, людей; - мають знання про сезонні особливості стану об’єктів та явищ неживої природи, причини їх змін; - знають основні характерні особливості природи рідного краю; - орієнтуються в рослинному і тваринному світі найближчого природного оточення; - усвідомлюють необхідність дбайливого ставлення до рослин і тварин; - виконують за вказівками дорослого посильну роботу по догляду за рослинами і тваринами в куточку природи, за городом і квітником; - мають елементарні уявлення про компоненти видимого космосу: Сонце, Місяць, зорі. |
Математика | - діти виявляють зацікавленість у сприйманні й запам’ятовуванні математичних понять; - мають поняття про відношення між числами і цифрами (в межах 10), склад числа з одиниць (у межах 10), мають уявлення про структуру простої арифметичної задачі; - можуть лічити предмети в межах 10; - знають знаки плюс (+), мінус (–), дорівнює (=); - порівнюють предмети за величиною і формою, геометричні фігури між собою; - порівнюють форми реальних предметів, користуючись геометричними фігурами як еталонами; - розрізняють подібні геометричні форми у навколишніх предметах; - уміють ділити коло і квадрат на частини; - визначають розташування предметів у просторі; - використовуючи допомогу дорослого, можуть діяти відповідно до запропонованого зразка; - мають уявлення про умовні мірки вимірювання; - розрізняють розташування предметів у просторі (зверху, знизу, ліворуч, праворуч, попереду, посередині, тощо). |
Мовленнєвий розвиток | - мовлення дітей чітке, виразне; правильна вимова переважної більшості звуків; - діти вживають у мовленні узагальнюючі поняття, якими позначають групи рослин і тварин, предметів одягу та взуття, домашнього вжитку тощо; - вербально позначають багато вжиткових предметів, пояснюють їхнє призначення; - у розмовному мовленні передають свої враження про предмети, речі, ігрові атрибути, вислуховують інші точки зору; - у своєму мовленні використовують різні типи речень, частини мови мають певний лексичний запас, збагачений епітетами, порівняннями, синонімами, антонімами; - називають членів родини, їхні імена, по батькові, прізвища, місце проживання; - можуть розповісти про свою родину; - добирають слова, що виражають згоду, заперечення, відмову, вміють коректно звернутися по допомогу до незнайомих людей. Формулюють своє прохання чітко і голосно; - оперують словами, за допомогою яких позначає людей різного віку, статевої належності, професій; - називають своїх товаришів, можуть їх схарактеризувати, виділити чесноти і вади, розповісти про них, помічають помилки у своєму мовленні та в мовленні інших; - правильно називають частини свого тіла, деякі внутрішні органи та органи чуттів; - передають словами свій фізичний та психічний стан; - знають назви основних продуктів харчування, напоїв, гігієнічних засобів, найпоширеніших дитячих захворювань; - орієнтуються у назвах основних емоцій. Розповідають про ситуації, пов’язані з ними; - можуть розповісти про себе як представника певної статі; - орієнтуються у назвах основних емоцій, розповідають про ситуації, пов’язані з ними; - висловлюють бажання, називають власні чесноти і вади; - вживають найпростіші типи речень, частини мови, граматичні категорії; - володіють українською мовою, монологічним та діалогічним мовленням; - знають слова пояснення, виправдання, пробачення. |
Конструювання | - виявляють інтерес до будівельних ігор; - виділяють, розрізняють та правильно називають основні будівельні деталі; - за допомогою дорослого аналізують зразок будівлі, планують етапи створення власної споруди; - будують за словесною інструкцією та відповідно до заданої умови нескладні споруди (паркан, доріжки, машини, стільці, столи, гаражі, ліжка тощо), застосовують їх у подальшій сюжетно-рольовій грі; - працюють колективно. |
Образотворча діяльність | - застосовують змішану техніку та різні матеріали в одному малюнку; - володіють різними способами ліплення, створюють вироби за мотивами української кераміки; - володіють способами симетричного та силуетного вирізування, викладають та наклеюють різні предмети та візерунки; - створюють декоративні композиції за мотивами українського народного мистецтва; - поєднують способи вирізання, обривання паперу, види зображувальної діяльності для створення виразного образу. |
Трудова діяльність | -виявляє емоційно-позитивне ставлення до праці, усвідомлює її суспільне значення, виявляє елементи ініціативи; -уміє самостійно, послідовно, у певному темпі виконувати дії з самообслуговування (одягатися, роздягатися, складати на місця свої речі та ін.); -підтримує порядок у груповій кімнаті та інших кімнатах; -виконує обов’язки чергових у їдальні, куточку природи; -уміє виготовляти прості вироби з різних матеріалів, правильно користуватися обладнанням; -виявляє старанність, творчість, охайність; -уміє взаємодіяти вдвох-втрьох, помічає недоліки роботи свої та однолітків, допомагає їх усувати; -дотримується правил безпеки праці під контролем дорослого; -дитина з допомогою дорослого визначає мету праці, послідовність трудових дій.
|