Показники
логіко-математичного розвитку:
- вміє лічити в межах
першого десятка різними способами (лічба кількісна, порядкова, у прямому
та зворотному напрямках, лічба від заданого числа);
- знає цифри у межах 0–9,
утворює числа 1-10 з одиниць та з двох менших чисел. Встановлює числову
рівність, нерівність, визначає відношення "на скільки більше?",
"на скільки менше?", "порівну", "стільки ж";
- розв’язує прості
арифметичні та логічні задачі і приклади, виконує дії додавання і
віднімання, використовує знаки плюс (+), мінус (-), дорівнює (=), вміє їх
записувати;
- користується початковими
логічними прийомами, висловлюється за допомогою зв'язок "і",
"чи", "якщо, то", "ні";
- порівнює предмети за
висотою, вагою, шириною, довжиною, товщиною, загальною величиною, здійснює
класифікацію за цими ознаками.
- володіє знаннями про
основні одиниці вимірювання різних величин: довжини (см, м), маси (кг),
об’єму (л); має навички вимірювання за допомогою умовної мірки;
- розпізнає геометричні
фігури, знає їх назву, властивості (площинні: круг, овал, трикутник,
квадрат, прямокутник, багатокутник, об’ємні: куля, куб, циліндр, конус);
знаходить подібні форми у навколишніх предметах, малює /складає предмети з
різних геометричних фігур або визначає фігури у заданому малюнку,
візерунку тощо;
- орієнтується у
розташуванні предметів у просторі (вгорі, внизу, ліворуч, праворуч,
попереду, позаду, посередині тощо), визначає відстань, використовуючи
поняття: далеко – близько, поруч – далі. Вміє визначати розташування
предметів відносно себе і будь-якого предмета, розміщувати предмети на
площині (на столі, в зошиті);
- диференціює та правильно
вживає часові поняття: сьогодні, завтра, вчора, зараз, згодом, раніше,
пізніше;
- володіє знаннями про
одиниці часу та їх складові: хвилина, година, доба (частини доби – ранок,
день, вечір, ніч), тиждень (назви днів тижня та їх послідовність), місяць
(назви 12 місяців та їх послідовність), рік (пори року – весна, літо,
осінь, зима);
- орієнтується у часі за
допомогою годинника (в межах півгодини за циферблатом) та календаря, вміє
ними користуватися;
- використовує
логіко-математичні уміння в повсякденному житті:
- вміє набрати номер
телефону служб порятунку;
- вміє користуватися пультом
телевізора/аудіо – відеотехніки;
- має елементарні навички
роботи з комп’ютером;
- знає свій вік, вік тата,
мами та інших членів родини, знає дату народження, адресу та номер
квартири.