Показники
художньо-естетичного розвитку:
- емоційно сприймає художні
твори, запам’ятовує і впізнає знайомі картини, ілюстрації; самостійно
визначає художньо-виразні засоби;
- обирає за бажанням різні
матеріали для ліплення, малювання, аплікації, конструювання, техніку
виконання, поєднує різні техніки;
- за допомогою художніх
засобів виразності створює власні образи в малюнку, ліпленні, аплікації,
використовує багатопланові просторові взаємовідношення об’єктів у
композиції за власним бажанням, надає мотивовану оцінку результатам;
- ліпить і поєднує у
невеличкі скульптурні групи декілька фігурок, створює образи за мотивами
казок, свят, народних іграшок;
- вміє виконувати предметну
і сюжетну аплікацію, володіє способами силуетного, симетричного
вирізування, наклеювання;
- бере активну участь в
колективній образотворчій діяльності, планує свою діяльність, погоджує
власні задуми з діями однолітків, використовує свої роботи в оформленні
інтер’єру групи, кімнати;
- має уявлення про театр як
вираження життєвих ситуацій в акторській грі;
- виявляє емоції під час
програвання ролі та перегляду театралізованої вистави;
- співпереживає персонажам,
розуміє зміст дійства;
- вміє театралізувати творчу
сюжетно-рольову гру, вигадує казку, підбирає засоби для її театральної
реалізації, обирає методи самовираження в діях під музику.
Поради батькам:
- ознайомлюйте дітей з
різними видами мистецтва шляхом споглядання картин в музеях образотворчого
мистецтва, перегляду репродукцій в комп’ютерному режимі, журналах, книгах,
відвідування різноманітних виставок;
- вправляйте у визначенні
жанру живопису : пейзаж, натюрморт, портрет, казковий, побутовий,
анімалістичний;
- надавайте можливість
самостійно зображувати предмети, тварин, дерева, транспорт, людей, та
інше,
- підтримуйте бажання
малювати, ліпити, аплікувати, конструювати, передавати свої враження в
зображеннях;
- виважено ставтесь до
вибору матеріалів зображення, спонукайте до основ рукоділля: вишивання,
шиття, бісероплетіння;
- заохочуйте творчість
дитини, підтримуйте її ініціативу;
- надавайте дитині можливість
слухати досконалі за формою, доступні для розуміння сольні та хорові
твори;
- підтримуйте бажання
слухати музику, емоційно відгукуватися на неї, передавати свої враження;
- виважено ставтесь до
вибору дитиною музичних творів для прослуховування, пропонуйте її увазі не
лише легку, ритмічну дорослу музику, а й класичну та дитячу;
- вправляйте дошкільників у
визначенні жанру музичного твору, називанні інструмента, на якому він
виконується;
- використовуйте музику в
аудіо – та відеозаписах;
- організовуйте перегляд
доступних дітям за змістом оперних і балетних вистав, відвідування
концертів, музеїв;
- навчайте дитину розрізняти
"музику природи" – співи птахів, звуки різних комах, шелест
листя дерев та хвиль води тощо, порівнювати природну музику зі створеними
людьми мелодіями, знаходити в них спільне та відмінне;
- використовуйте
високохудожню музику з яскравими образами, різними настроями, під яку
дитина може по-різному відтворювати ходьбу, біг, стрибки, рухи танцю тощо;
- розвивайте вокальні дані
дошкільника, його музичні та акторські здібності; - вправляйте дитину в
умінні співати дзвінко, легко, правильно інтонуючи мелодію;
- викликайте в дошкільника
піднесене, радісне самопочуття від співу;
- навчайте сприйнятливості
до емоційної реакції на музичний твір;
- залучайте дитину до
спільних співів;
- сприяйте виникненню
бажання придумувати нескладні мелодії;
- залучайте до
театрально-ігрової діяльності;
- створіть театр вдома:
розігруйте елементарні життєві ситуації з іграшками, інсценізуйте знайомі
літературні твори, казки, оповідання, вірші;
- звертайте увагу дитини на
осмислення змісту художніх творів, особливості характерів та поведінки
різних персонажів;
- навчайте оволодівати
засобами емоційної виразності, виражати почуття мімікою, жестами,
інтонацією, словами; вправляйте в цьому;
- заохочуйте творчість
дитини, підтримуйте її ініціативу, схвалюйте вдале виконання ролі;
- відвідуйте разом з дітьми
театри (ляльковий, драматичний, юного глядача тощо).
- купуйте ті ігри та
іграшки, які є педагогічно цінними у даному віці, пам’ятайте про
негативний вплив окремих видів іграшок на психіку і розвиток дітей;
- виготовляйте власноручно
разом з дітьми ігри та іграшки, пропонуйте їх для ігор дітям, грайтеся
разом з ними;
- цікавтеся досвідом інших
батьків щодо виготовлення іграшок власними руками, використовуйте в цей
досвід в сімейному колі;
- спонукайте самостійність
дитини у виборі ігор та іграшок;
- читайте та обговорюйте
сюжети казок, характери героїв, навчайте дітей творчо відображати реальні
життєві та казкові ситуації;
- влаштовуйте вдома театральні
вистави за змістом прочитаного, баченого або вигаданого сюжету;
- оберігайте дітей від ігор
та іграшок, пов’язаних з проявом агресії, жорстокості, аморальних вчинків.