Освітні завдання для дітей пятого року життя

 

Художня література

-ознайомлювати дітей з жанрами літератури (казка,оповідання,вірш),творами українських та зарубежних авторів;
-продовжувати вчити слухати і розуміти зміст прочитаного,свідомо аналізувати поведінку героїв твору;
-вчити виразно читати з памяті знайомі вірші;
-продовжувати ознайомлення з дитячою книгою;
-виховувати інтерес до художньої літератури.

Ознайомлення з довкіллям

-розширювати уявлення дітей про дитячий садок,родину,професії дорослих і предметів побуту,транспорт і техніку,звичаї українського народу,етичні норми;
-вчити визначати статеву належність відповідати нормам поведінки;
-виховувати у дитини власне «Я»,розумітизначення свого місця серед інших людей;
-дбайливо ставитися до самого себе,інших людей,світу речей;
-прилучати дітей до участі у святах;
-продовжувати формувати уявлення дітей про вогонь і небезпеку користування ним.

Граючись,зростаємо

-підтримувати позитивне ставлення до ігор різних видів,розширювати тематику і сюжети індивідуальних і спільних ігор;
-урізноманітнювати іграшки та ігровий матеріал відповідно вікових можливостей,пізнавальних та ігрових інтересів;
-продовжувати знайомити дітей з українськими народними іграшками та іграшок з природнього матеріалу;
-сприяти розвиткові вмінь створювати власний задум майбутньої гри;
-формувати вміння налагоджувати активну взаємодію з іншими дітьми під час гри;
-формувати дбайливе ставлення до іграшок;
-виховувати толерантну поведінку у грі.

Математика

-називати числа в межах 5 у прямому і зворотньому  напрямку;
-обводити по контуру цифри олівцем;
-порівнювати предмети за кількістю;
-розрізняти предмети за величиною,геометричні фігури;
-формувати просторові уявлення та орієнтування в часі.

Ознайомлення з природою

-розвивати інтерес до розмаїття світу природи,збагачувати уявлення дітей про об’єкти живої та неживої природи,про середовище існування тварин;
-розширювати  уявлення дітей про естетичну своєрідність природи в різні пори року;
-залучати дітей до різних видів діяльності в природі,по догляду за рослинами і тваринами;
-виховувати у дітей шанобливе  ставлення до всіх виявів життя в природі.

Фізичний розвиток

-вправляти дітей у ходьбі на носках,п’ятах,високо піднімавши коліна,зовнішній та внутрішній сторонах стоп,широкими кроками,змійкою;
-вправляти з бігу,стрибків,вправах у киданні та ловінні м’яча,  у повзанні та лазанні, у рівновазі;
-сприяти розвитку танцювальних вправ;
-прогулянки,піші переходи;
-формувати культурно-гігієнічні навички,оздоровлення під час спільної діяльності з дорослими;
-формування рухових умінь та навичок,фізичних якостей.

Розвиток мовлення

-удосконалювати вимову всіх звуків;
-вправляти у правильній вимові звуків;
-розвивати мовне дихання,виразність мовлення;
-вправляти у вживанні іменників;
-стимулювати вживання повних речень за допомогою запитань;
-удосконавлювати навички діалогічного мовлення з дорослими та однолітками;
-продовжувати  учити культурі спілкування;
-продовжувати  розвивати уміння зосередженно слухати зміст тексту,переказувати добре знайомі  твори;
-учити дітей складати загадки-описи,розповідати за картиною;
-збагачувати словник дітей;
-виховувати любов до рідної мови.

Малювання

-збагачувати враження дітей від образотворчої діяльності,поєднуючи її з музикою;
-розвивати емоційну та зорову чутливість;
-розвивати інтерес до матеріалів та їх властивостей.учити працювати з пластиліном,експерементувати з фарбами;
-учити розташовувати зображення на аркуші;
-забезпечити оволодіння способами ліплення;
-виховувати дбайливе ставлення до матеріалів,обладнання та власного одягу під час занять;
-виховувати любов до краси рідного краю,міста,країни.

Привчаємось працювати

-привчати дітей до самостійності,виконання посильних доручень,участі у спільній праці,дотримання елементів культури діяльності та спілкування під час праці;
-заохочувати до самостійного визначення мети праці;
-виконувати дії у визначеній послідовності,допомагати іншим досягати мети праці;
-виховувати вміння спілкуватися та взаємодіяти в ході колективної праці,прибирати робоче місце,дбайливо ставитися до предметів,матеріалів і засобів праці;
-стимулювати прагнення дітей до якісного виконання елементарних трудових дій.