Критерії розвитку дітей 5 року життя
Математика | -знають цифри в межах 5; -називають числа у межах п’яти у прямому і зворотному порядку; -грають з цифрами в межах 10 на кубиках.картках; -обводять пальчиком або олівцем цифри.клітинки; -порівнюють предмети за кількістю(більше,менше,стільки ж); -розрізняють предмети за величиною,товщиною,шириною; -знають і розрізняють геометричні фігури(трикутник,чотирикутник,квадрат,круг); -орієнтуються в часі(ранок,день,вечір,ніч,доба);у напрямках руху(зліва направо,справа наліво); -знають такі терміни:однаково,порівну,стільки,скільки,так само. |
Художня література | -уважно слухають і розуміють зміст прочитаного,пригадують назву,автора твору(за ілюстрацією); -розповідають про власне ставлення до твору; -дають оцінкуповедінки персонажів; -з пам’яті читають вірші; -виявляють інтерес до роботи з книгою,із задоволенням розглядають ілюстрації,пригадують твори за змістом; -у іграх-драматизаціях відтворюють знайомі художні твори; -працюють з дитячою книгою в»Куточку книги». |
Ознайомлення з навколишнім | -діти знають-Україна-рідна Батьківщина,в якій живуть українці та різні народи; -назву рідного міста,де живуть,домашню адресу свою і дитячого садка; -імена й прізвища свої та рідних,друзів,ім’я та по батькові вихователя,його помічника,інших працівників ДНЗ;про обов’язки членів родини,права і обов’язки дитини в сім’ї;професії людей; -знають предмети домашнього вжитку та побутову техніку,групують за ознаками(це-одяг,це-взуття,це-посуд);транспортні засоби; -дитячі пісеньки,ігри,свята; -правила поведінки у транспорті,на вулиці,у громадських місцях. -грають у сюжетно-рольові ігри»Сім’я»,»Лікарня»,»Перукарня», «Магазин», «Будівництво». |
Фізичне виховання | -знають основні назви фізичних вправ,їх значення для власного здоров’я; -самостійно виконують вправи : з ходьби,бігу,стрибків,кидають та ловлять м’яч,повзають та перелізають через колоду; -впевнено виконують вправи з рівноваги,орієнтуються у просторі(вправо,вліво,кругом); -самостійно шикуються невеликими групами в колону,в коло,в пари,в шеренгу; -володіють навичками особистої гігієни та самообслуговування; -самостійно вмиваються,миють руки з милом,користуються носовою хустинкою; -знають про основні засоби загартування(«Доріжка здоров’я»,обливання ніг влітку,дихальні вправи,коригуюча гімнастика.масажі,гімнастика пробудження); -самостійно катаються на велосипеді. -грають у рухливі ігри. |
Ознайомлення з природою | -діти знають об’єкти і явища природи(спостерігають,милуються,працюють у куточку природи,на майданчику); -відтворюють естетичність природи у різних видах діяльності(грі,праці,малюванні,ліпленні,аплікації та ін.); -проводять з вихователем дослідницьку діяльність; - знають декілька кімнатних рослин-їх будову,умови росту, догляд за ними,чим відрізняються від інших; -знають про грунт-його властивості; -правила поведінки під час прогулянок на природі; -розрізняють тварин,звірів,комах,риб,птахів-знають умови їх існування.зовнішні ознаки,способи пересування; -з великим задоволенням підгодовують птахів насінням,крихтами хліба; -знають який одяг треба одягати у відповідні пори року. |
Розвиток мовлення | -вимовляють звуки[г],[к],[х],[б](голуб,кетяг); -шиплячі звуки [ж],[ч].[ш](жук, машина,чисто); -розрізняють слова(бик-бік,день-пень); -виконують частковий звуковий аналіз слів; -добирають слова із заданим звуком; -вміють передавати за допомогою інтонації різний настрій,емоційний стан); -знають значення багатозначних слів (хвостик мишки-хвостик у яблука); -вміють групировати предмети за ознаками,властивостями(стіл письмовий,обідній;одяг для хлопчиків,для дівчаток); -промовляють чистомовки,відгадують загадки; -вміють вживати слова з чергуванням звуків при відмінюванні(муха-мусі,стіл-на столі); -із закінченнями –ою,-ею,-єю(з мамою,під грушею,акацією);-ом,-ем,-єм(м’ячем,гаєм),-ів(сусідів,звірів); -правильне вживання дієслів зі змінами звуків(ходити-ходжу),за допомогою префіксів(питп-випити,малювати-намалювати); -говорять чітко,правильно,виразно; -граматично правильно будують речення; -спілкуються з дорослими та однолітками,вживають звертання,слова ввічливості; -уважно слухають розповідь вихователя; -зв’язно розповідають за сюжетною картиною(три-чотири речення),складають невеличкі описові розповіді. |
Трудове виховання | -знають про працю дорослих,цікавляться нею; -визначають мету за допомогою дорослих; -знають послідовність дій вибирають необхідне обладнання,охоче працюють; -допомагають один одному в спільній роботі,прибирають своє робоче місце; -самостійно доглядають за волоссям,тілом; -розв’язують і зав’язують шнурки черевиків,застібають і розстібають гудзики,вішають одяг у шафу; -чергують у їдальні,допомагають вихователю готуватися до занять,прибирати,протирати пил на кімнатних квітах,складають іграшки по ігровим куточкам; -на майданчику прибирають гілочки,листя,підмітають доріжки,підкопують пісок у пісочниці; -поливають квіти у куточку природи,на клумбах,годують птахів. |
Малювання | -знають основні кольори.техніку малювання,форму,про лінії,мазки; -користуються різнокольоровим папіром та картоном,олівцями,фарбами; -вміють за допомогою вихователя малювати колективні роботи; -володіють у малюванні уміннями та навичками; -малюють із захопленням,емоційно відгукуються на прояви краси в житті,природі; |
Аплікація | -самостійно розрізають,згинають, розривають,скручують,викладають,приклеюють деталі різноманітної форми з паперу,серветок,картону; -прцюють з природними матеріалами(листям,висушеними квітами); -з геометричних фігур викладають людей,тварин; -вміють користуватися клеєм; |
Ліплення | -знають прийоми ліплення(скочування,розкочування,розтягування,притискання, обліплювання предметів); -використовують насіння,крупу,гілки,плоди. |