Показники 
мовленнєвого розвитку дитини 6-го року життя
 
·        володіє правильною звуковимовою;
·        регулює дихання і темп у процесі мовлення;
·        володіє силою, висотою, тембром голосу;
·        розуміє значення мовлення для людини;
·        використовує мову в різних цілях;
·        ефективно спілкується рідною мовою;
·        розрізняє рідну і чужу мови; виявляє інтерес до них;
·        має збалансований словниковий запас з кожної сфери життєдіяльності;
·        розмовляє грамотно, вживає прості і складні речення;
·        веде діалог невимушено, підтримує розмову на запропоновану тему;
·        дотримується мовленнєвого етикету у спілкуванні;
·        самостійно складає монологічні висловлювання різних типів;
·        отримує задоволення від читання( дорослим та власного);
·        вільно переказує знайомі літературні твори, зміст побаченого, розповідає на пам'ять не великі віршованні твори, складає і відгадує загадки;
·        має уявлення про речення, слово, склад, звук і букву як одиниці мовлення, вичленовує їх із мовленнєвого потоку;
·        володіє елементарними навичками роботи із схемами речення, складовими і звуковими схемами слів;
·        має навички звукового аналізу простих слів;
·        цікавиться читанням, робить способи читати;
·        правильно сидить за столом, тримає олівець і ручку;
·        орієнтується на сторінці книжни, альбому, зошита, в межах клітинки та ліній у зошитах з лінованою основою;
·        координує рухи очей та кисті руки та впевнено рухається по площині, вздовж рядка при виконанні  графічних завдань.