Освітні
завдання для дітей п’ятого року життя
Художня
література
-ознайомлювати дітей з жанрами літератури
(казка,оповідання,вірш),творами українських та зарубежних авторів;
-продовжувати вчити слухати і розуміти зміст прочитаного,свідомо
аналізувати поведінку героїв твору;
-вчити виразно читати з пам’яті знайомі вірші;
-продовжувати ознайомлення з дитячою книгою;
-виховувати інтерес до художньої літератури.
Ознайомлення
з довкіллям
-розширювати уявлення дітей про
дитячий садок,родину,професії дорослих і предметів побуту,транспорт і
техніку,звичаї українського народу,етичні норми;
-вчити визначати статеву належність відповідати нормам поведінки;
-виховувати у дитини власне «Я»,розумітизначення свого місця серед інших
людей;
-дбайливо ставитися до самого себе,інших людей,світу речей;
-прилучати дітей до участі у святах;
-продовжувати формувати уявлення дітей про вогонь і небезпеку користування
ним.
Граючись,зростаємо
-підтримувати позитивне ставлення до ігор різних видів,розширювати тематику
і сюжети індивідуальних і спільних ігор;
-урізноманітнювати іграшки та ігровий матеріал відповідно вікових
можливостей,пізнавальних та ігрових інтересів;
-продовжувати знайомити дітей з українськими народними іграшками та іграшок
з природнього матеріалу;
-сприяти розвиткові вмінь створювати власний задум майбутньої гри;
-формувати вміння налагоджувати активну взаємодію з іншими дітьми під час
гри;
-формувати дбайливе ставлення до іграшок;
-виховувати толерантну поведінку у грі.
Математика
-називати числа в межах 5 у прямому і зворотньому напрямку;
-обводити по контуру цифри олівцем;
-порівнювати предмети за кількістю;
-розрізняти предмети за величиною,геометричні фігури;
-формувати просторові уявлення та орієнтування в часі.
Ознайомлення
з природою
-розвивати інтерес до розмаїття світу природи,збагачувати уявлення дітей
про об’єкти живої та
неживої природи,про середовище існування тварин;
-розширювати
уявлення дітей про естетичну
своєрідність природи в різні пори року;
-залучати
дітей до різних видів діяльності в природі,по догляду за рослинами і тваринами;
-виховувати
у дітей шанобливе ставлення до всіх
виявів життя в природі.
Фізичний розвиток
-вправляти
дітей у ходьбі на носках,п’ятах,високо піднімавши коліна,зовнішній та
внутрішній сторонах стоп,широкими кроками,змійкою;
-вправляти
з бігу,стрибків,вправах у киданні та ловінні м’яча, у повзанні та лазанні, у рівновазі;
-сприяти
розвитку танцювальних вправ;
-прогулянки,піші
переходи;
-формувати
культурно-гігієнічні навички,оздоровлення під час спільної діяльності з
дорослими;
-формування
рухових умінь та навичок,фізичних якостей.
Розвиток мовлення
-удосконалювати
вимову всіх звуків;
-вправляти
у правильній вимові звуків;
-розвивати
мовне дихання,виразність мовлення;
-вправляти
у вживанні іменників;
-стимулювати
вживання повних речень за допомогою запитань;
-удосконавлювати
навички діалогічного мовлення з дорослими та однолітками;
-продовжувати учити культурі спілкування;
-продовжувати розвивати уміння зосередженно слухати зміст
тексту,переказувати добре знайомі твори;
-учити
дітей складати загадки-описи,розповідати за картиною;
-збагачувати
словник дітей;
-виховувати
любов до рідної мови.
Малювання
-збагачувати враження дітей від образотворчої діяльності,поєднуючи її з
музикою;
-розвивати емоційну та зорову чутливість;
-розвивати інтерес до матеріалів та їх властивостей.учити працювати з
пластиліном,експерементувати з фарбами;
-учити розташовувати зображення на аркуші;
-забезпечити оволодіння способами ліплення;
-виховувати дбайливе ставлення до матеріалів,обладнання та власного одягу
під час занять;
-виховувати любов до краси рідного краю,міста,країни.
Привчаємось
працювати
-привчати дітей до самостійності,виконання посильних доручень,участі у
спільній праці,дотримання елементів культури діяльності та спілкування під час
праці;
-заохочувати до самостійного визначення мети праці;
-виконувати дії у визначеній послідовності,допомагати іншим досягати мети
праці;
-виховувати вміння спілкуватися та взаємодіяти в ході колективної
праці,прибирати робоче місце,дбайливо ставитися до предметів,матеріалів і
засобів праці;
-стимулювати прагнення дітей до якісного виконання елементарних трудових
дій.