$GLOBAL_AheadER$
Меню сайту

Категорії розділу
Медичні поради [44]
Поради практичного психолога [58]
Поради логопеда та дефектолога [15]
Безпека життєдіяльності [20]

Гаряча лінія
Національна дитяча гаряча лінія
Національна дитяча гаряча лінія

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » Статті » Поради логопеда та дефектолога

Як відбувається формування мовлення у дитини віком від 3 до 5 років

«Як відбувається формування мовлення у  дитини віком від 3 до 5 років»

 

    Мовлення дітей у кожен з вікових періодів має свої особливості та  закономірності розвитку.

Мовлення дітей від 3 до 5 років розвивається дуже стрімко, воно  відшліфовується і вдосконалюється.

Поступово діти оволодівають правильною звуковимовою.

У 3 роки мовлення здорової дитини є достатньо розгорнутим: вона вільно спілкується з дорослими, активно ставить запитання сама та відповідає на запитання інших людей, може розповісти з допомогою дорослого знайому казку чи віршик.

У 4-5 років за нормативними показниками дитина має правильно вимовляти всі звуки рідної мови та вміти самостійно сказати чи повторити слова зі складною складовою структурою (4-5 складів) і слова зі збігом приголосних.

У 4 роки  у словнику дітей з’являються  слова, що позначають збірні та абстрактні поняття. Так дитина має знати назви основних кольорів(червоний, синій, зелений, чорний, білий, жовтий, коричневий), найбільш уживані збірні поняття(овочі, фрукти, меблі, посуд, іграшки).

У 5 років дитина добре знає і користується  у власному мовленні словами, що позначають абстрактні поняття: любов, добро, сміливість тощо.

Діти цього віку добре розуміють антонімію(день-ніч, м’який-твердий) та синонімію(морозний – це те саме, що й холодний).

Дітям доступні деякі нескладні переносні значення(за умови їх пояснення дорослими), наприклад «золота осінь», «золоті руки».

У мовленні діти припускаються лише поодиноких граматичних помилок, пов’язаних з нетиповими випадками вживання граматичних категорій(слова, у яких змінюється основа, наприклад  гарний - кращий).

З’являються  монологічні форми мовлення.  Дитина може переказати щойно прослухане оповідання, скласти невеличку розповідь за малюнком та попередньо обговореним планом.

У цей період здорова дитина цілком готова й до оволодіння грамотою. Доведено, що більшість дітей цього віку можуть оволодіти звуковим аналізом слова, вивчати букви, навчитися зливати звуки у склади.

Порушення звуковимови у дітей, яким виповнилося 5 років, вважаються патологічними й у більшості випадків виправити їх можна лише за допомогою спеціаліста. Невиправлені недоліки можуть закріпитися і залишитися на все життя. Вони не лише ускладнять спілкування дитини, а й негативно вплинуть на засвоєння нею читання та письма.

 

 

 

 

 

 

 

 

Категорія: Поради логопеда та дефектолога | Додав: Clip (25.10.2013)
Переглядів: 939 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу
Логин:
Пароль:

Погода

Новини
[21.04.2024]  Запитай про вакцинацію в експерта (11)
[21.03.2024]  Атестація педагогічних працівників (24)
[22.01.2024]  День Соборності (45)
[09.01.2024]  Зимові розваги (39)
[09.01.2024]  Тривають заняття з наймолодшими (52)
[09.01.2024]  На гостину завітала Зимонька-зима (42)
[20.10.2023]  НЕБЕЗПЕЧНО!!! ГРВІ, ГРИП!!! (76)

Партнери сайту
Відділ освіти

Офіційний сайт Мирноградської міської ради

Танцевальный портал Донецкого региона