МОВЛЕННЄВИЙ
КОДЕКС
v
Розмовляйте з малюком кожної вільної хвилини.
v
Пам’ятайте, що основними й провідними
співрозмовниками для дитини в сім’ї є мати, батько, дідусь чи бабуся.
v
Не забувайте, що ваше мовлення – взірець для
наслідування.
v
Спонукайте дитину до звуконаслідування, правильного
промовляння слів.
v
Ні в якому разі не повторюйте неправильне мовлення
дитини.
v
Якомога більше залучайте дітей до ігор, розповідайте
казки, розучуйте пісні, скоромовки, вірші.
v
Привчайте дітей до вживання слів відповідно до літературної
норми.
v
Заохочуйте словесну творчість дітей. Ведіть
словничок, записуйте перші мовленнєві творчості вашої дитини.
v
Спонукайте їх до складання віршів, лічилок будьте їм
помічниками.
v
Уважно ставтеся до запитань вашої дитини.
v
Ваша відповідь має бути чіткою, доступною,
зрозумілою малюкові.
v
Спонукайте дітей до запитань, виховуйте «чомусиків».
v
Систематично проводьте ігри в слова.
v
Не забувайте доречно вживати прислів’я, загадувати
загадки.
v
Кожне незрозуміле дитині слово обов’язково поясніть,
у присутності дитини вдайтесь до словника.
МОВЛЕННЄВА
ПАМ’ЯТКА-ПОРАДНИЦЯ
• Хороше
мовлення дитини – успішне навчання у школі, широкі можливості у подальшому
виборі професії, вміння спілкуватися з людьми.
•
Найнаполегливіша робота дефектолога не дасть цілковито сподіваного результату
без систематичних занять батьків з дитиною вдома.
• Щоб у навчанні
та вихованні дитини досягти потрібних результатів, мовлення самих дорослих має
стати прикладом для наслідування (наслідування – психологічна особливість
дітей).
• Якщо дитина
повсякчас буде чути чітке, правильне мовлення, то завдяки наслідуванню воно
стане для неї звичкою і унеможливить мовленнєві вади.
• Ви ще самі не
вмієте правильно розмовляти українською? Вчіться разом з дитиною! Не змушуйте
її повторювати ваші слабкість та лінькуватість у самовдосконаленні й унаслідок
цього – небажані проблеми у мовленні.
• У дитини, як і
у дорослих, не завжди все добре виходить. Тож часом ви нарікаєте на відмову її
від подальших занять. Не опускайте руки! Не виказуйте негативних емоцій:
роздратування, глузування. Та найгіршими вашими словами в цій ситуації буде:
«Нічого, прийде час – сам навчиться!»
Добре, якщо буде
саме так!
|