$GLOBAL_AheadER$
Меню сайту

Категорії розділу
Медичні поради [44]
Поради практичного психолога [58]
Поради логопеда та дефектолога [15]
Безпека життєдіяльності [20]

Гаряча лінія
Національна дитяча гаряча лінія
Національна дитяча гаряча лінія

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » Статті » Поради логопеда та дефектолога

Розумні ігри для дітей
Розумні ігри для дітей

Дуже часто перед педагогами, батьками виникає питання: що потрібно робити, щоб допомогти інтелектуальному розвитку дитини? Звісно грати. Адже гра – головна «дитяча робота».

           Граючи, діти не тільки знайомляться з навколишнім, але й успішно,але, пам'ять, увагу. Головне – вибрати «правильні» ігри. й успішно навчаються багатьом речам, адже гра та пізнання йдуть поряд. Під час захоплюючої гри можна ненав’язливо розвивати творче мислення дитини, її мовлення, уяву, логіку, інтелект.

Щоб гра-заняття була легкою і успішною, треба дотримуватись деяких нескладних правил:

-         Планувати час для «розумних» ігор треба враховуючи мозкову активність. Наприклад, в першій половині дня найбільш успішними будуть заняття з використанням схем, цифр, букв, геометричних форм(це так звані ігри «лівої півкулі», тобто ті, де в більшій мірі бере участь ліва півкуля головного мозку). В післяобідню годину краще зайнятися творчими іграми, спрямованими на розвиток образного мислення(ігри «правої півкулі»), наприклад, незвичайним малюванням, пальчиковою гімнастикою.

-          Обирайте гру відповідно з настроєм дитини.

-          Враховуйте вікові та індивідуальні особливості дитини.

-         Надавайте можливість дитині діяти самостійно.

-        Потрібно використовувати різноманітні іграшки. Адже це «знаряддя», за допомогою яких дитина досліджує оточуючу дійсність та вчиться взаємодіяти з нею. Їй потрібно зробити свою «дитячу роботу», а іграшки допомагають їй у цьому.

 

«Ліві» ігри.


Мозок людини складається з двох півкуль. І для розвитку кожної з них потрібен свій арсенал. Ігри для лівої півкулі допоможуть розвинути логічне мислення, математичні здібності, вміння аналізувати й робити висновки.

1.      «Геометричний ліс».

В ході цієї гри ми малюємо за допомогою дитячого конструктора. Потрібно уявити, що діти опинилися в чарівному лісі, де все складається з геометричних фігур. Наприклад, ялинка – з трикутників, тополя – з овала та прямокутника, грибочок – з півкулі та прямокутника і т.п. Ця гра не тільки знайомить дитину з геометричними фігурами, допомагає запам’ятати їх назви, але й розвиває уяву та творчі здібності малюка.

 

2. «Інтелектуальні можливості» кубиків.

Ця іграшка – одна із самих потрібних в розвиваючому арсеналі. Вони допомагають координувати рухи рук та очей дитини; навчають просторовим поняттям «над», «під», «зовні», «всередині»; знайомлять зі світом об’ємів та форм; навчають розрізняти кольори.

 

3. Фігури зі шнурівок.

За допомогою шнурівки викласти на столі будь-яку фігуру. Потім запропонувати дитині щось змінити, викласти нову фігуру, букву чи цифру. Така гра розвиває уяву дітей, допомагає їм засвоїти назви геометричних фігур, букви, цифри.

 

4. «Крізь отвір для ключа».

Ця гра розвиває просторову уяву малюка та вміння співвідносити частину та ціле. Для неї знадобиться малюнки, які відображають знайомі предмети, аркуші паперу, ножиці.

В аркуші паперу слід вирізати отвір у вигляді замкової щілини. Спочатку ця щілина може бути великою, згодом її величину зменшують. Треба покласти на стіл малюнок, накрити зверху аркушем паперу із «отвором для ключа». Отвір пересувається по поверхні малюнка, дозволяючи бачити тільки його частини. Завдання дитини – відгадати, який малюнок сховався за аркушем паперу.

 

5. « Чарівне слово».

Спочатку треба домовитись, які слова вважаються чарівними. Це можуть бути слова, що починаються на якийсь звук або слова-назви птахів, посуду, фруктів. Дорослий розповідає історію або вимовляє різні слова. Якщо дитина почує чарівне слово , вона повинна подати якийсь сигнал, наприклад, плеснути в долоні.

 

 

«Праві» ігри.


Ці ігри допомагають розвинути праву півкулю мозку, тобто творче начало, образне мислення, емоційний світ дитини.

 

1. «Ти – моє відображення».

Дорослий або дитина – «дзеркало», яке повинно повторювати усі рухи іншого гравця. Починати треба з повільних та простих рухів. Поступово ускладнюйте рухи, включаючи різні частини тіла, прискорюючи темп. Час від часу обмінюйтесь ролями з дитиною.

 

2. «Пригадай колір».

Ця гра допомагає запам’ятати різні кольори, тренувати сенсорну пам'ять та тактильне сприйняття. Добираються декілька предметів різних за кольором та формою. Дитина вивчає їх, уточнює кольори. Предмети складають в коробку чи торбинку. Завдання дитини – брати по черзі предмети з коробки (торбинки), пригадуючи, якого вони кольору.

3. «Чомучка навпаки».

В цій грі «чомучкою» виступає дорослий. Питання можна задавати за знайомими малюнками. Гра допомагає дитині навчитися сприймати просторові відносини та відносини між людьми, робити доступні їй висновки, висловлювати особисті думки і, звісно, знайомитися з оточуючим світом.

Категорія: Поради логопеда та дефектолога | Додав: Clip (25.10.2013)
Переглядів: 1801 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу
Логин:
Пароль:

Погода

Новини
[21.04.2024]  Запитай про вакцинацію в експерта (11)
[21.03.2024]  Атестація педагогічних працівників (24)
[22.01.2024]  День Соборності (45)
[09.01.2024]  Зимові розваги (39)
[09.01.2024]  Тривають заняття з наймолодшими (52)
[09.01.2024]  На гостину завітала Зимонька-зима (42)
[20.10.2023]  НЕБЕЗПЕЧНО!!! ГРВІ, ГРИП!!! (76)

Партнери сайту
Відділ освіти

Офіційний сайт Мирноградської міської ради

Танцевальный портал Донецкого региона