$GLOBAL_AheadER$
Меню сайту

Категорії розділу
Медичні поради [44]
Поради практичного психолога [58]
Поради логопеда та дефектолога [15]
Безпека життєдіяльності [20]

Гаряча лінія
Національна дитяча гаряча лінія
Національна дитяча гаряча лінія

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » Статті » Поради логопеда та дефектолога

Вправи для розвитку мовлення малюка від народження до 3 років

Вправи для розвитку мовлення малюка від народження до 3 років

Займатися з малюком розвитком мови потрібно вже в перші роки життя, а ще краще – під час вагітності. Як батькам розвинути здібності до звуків і мови в дітей за допомогою спілкування і дитячих віршів?

Деякі дослідники висувають гіпотезу про те, що дитина, перебуваючи в материнській утробі, фіксує мову, якою говорить мати і оточуючі її люди. Саме цю мову буде простіше всього освоїти дитині. Навіть якщо малюка після народження усиновлять іноземці, він з легкістю вивчить як другу мову, якою говорила його справжня мати.

На другому місяці немовля починає агукати. Аґукання досягає максимуму звичайно до трьох місяців. Спочатку дитина вимовляє голосні: «о», «а», «е», «у». Потім додаються гортанні звуки. Виходять поєднання «ГУУ-ГУУ», «аагу-аагу».

Малюк «дізнається», які комбінації горла, губ і язика дозволяють вимовляти різні звуки. Характер і тривалість аґукання залежать від реакції матері. Якщо вона позитивно реагує на звуки, які видаються дитиною, аґукання посилюється, набуває все більш емоційний характер. Приблизно з шести місяців дитина починає лепетати. Емоційні прояви стають більш різноманітними. Дитина здатна відшукувати очима ті предмети і тих людей, які називає мама. Якщо аґукання – це звуки, що нагадують голосні, то лепет являє собою поєднання звуків, швидше схожих на комбінації приголосний + голосний (ма-ма-ма, бе-бе, гу-гу-гу, да-да-да). Про голосні звуки тут можна говорити лише умовно, оскільки звукові комплекси ніяк не пов’язані зі змістом. Маля тренує свій мовний апарат: знаходить один-два звуки і повторює їх в одному і тому ж поєднанні знову і знову. Помилка багатьох батьків в тому, що вони приймають ці сполучення за перші слова, хоча насправді дитяче лепетання зовсім мимовільне.

А коли з’являться перші слова, дитина буде вчитися контролювати вимовлені звуки, щоб вони відповідали акустиці образів, які передають йому дорослі. У дев’ять-десять місяців дитина має великий пасивний словниковий запас – знає, як і що називається, очима стежить за названим предметом. Малюк знає своє ім’я, обертається на поклик, «заперечує», якщо ви забираєте в нього іграшку. До року він звичайно вимовляє два-три слова.

Допомагайте малюкові

* З перших днів намагайтеся якомога більше розмовляти з дитиною. Показуйте йому предмети і називайте їх, коментуйте, пояснюйте свої дії та дії інших людей і тварин.

 * Агукайте разом з дитиною, посміхайтеся їй у відповідь, повторюйте за нею звуки, можете їх урізноманітнити, повчити малюка нових варіантів, різних інтонацій.

 * Хваліть дитину, називайте ласкавими словами.

 * З малюком краще розмовляти чітко, розбірливо, доказуючи всі слова до кінця. Говоріть простими, але повними пропозиціями, а не так, як ми спілкуємося між собою – розмовляємо, обриваючи фразу, жмакаючи закінчення.

 * У перші місяці зробіть упор на емоційність, а пізніше (з 5-6 місяців) – на простоту вашої мови.

 * Розмовляйте з дитиною, дивлячись їй в обличчя: малюк повинен бачити вашу артикуляцію.

 * Навчіть його складати «губки трубочкою».

 * Переставляйте місцями слова і вимовляйте поруч різні форми: «Де наш тато?» – «Ось наш тато прийшов». – «Ми любимо тата». Залишайте «місце» для відповідної репліки, як ніби немовля може вам відповісти. Потім відповідайте за нього: «Яку ми шапочку надінемо? Правильно, ось цю!» Говоріть про себе і про малюка в третій особі (поки він ще не розуміє« я »,« ти »): « Зараз мама Оленці поміняє памперс».

 * Дитина дуже любить, коли ви видаєте різноманітні звуки – кукурікайте, гавкайте, гарчіть. Це розвиває увагу і просто веселить. Коли переодягаєте малюка, буквально з перших днів розповідайте: «Киця нявкає – няв-няв, корова мукає – му-му». Багатьом дітям це настільки подобається, що вони припиняють вередувати. Пізніше дитина почне повторювати за вами – спочатку буде беззвучно відкривати рот, щоб вловити вашу артикуляцію, а потім і вимовляти щось.

 * Спонукуйте дитину вступати з вами в контакт. Іноді навіть потрібно розіграти нерозуміння або змоделювати маленькі життєві ситуації або сценки з іграшками, щоб дитина відчула потребу стати учасником комунікації. Спочатку вона зуміє висловити своє прохання або протест за допомогою жесту, плачучи, а потім і за допомогою слова.

 * Як можна раніше почніть читати дитині вірші. Якщо ви ще не вивчили дитячі вірші, читайте будь-які – малюкові важливо відчути ритм. Поплескуйте його в такт вірша або відбивайте ритм його ручкою. Підберіть віршики (потішки), в яких римуються слова, різні за змістом, але відрізняються одним тільки звуком («наша – Маша»), де багато повторів.

 * Не бійтеся говорити з дитиною, використовуючи слова: гав-гав, ам-ам, бай-бай. Ці століттями відпрацьовані звукові комплекси дуже допомагають малюкам на першому етапі розвитку мови. Помічено, що діти, чиї батьки не використовують їх, починають говорити пізніше.

Категорія: Поради логопеда та дефектолога | Додав: Clip (16.10.2013)
Переглядів: 804 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу
Логин:
Пароль:

Погода

Новини
[16.05.2024]  День матері (3)
[09.05.2024]  Українці - європейська нація (6)
[09.05.2024]  День Європи (7)
[09.05.2024]  Музика надихає (7)
[08.05.2024]  Прапор вільної країни з європейської родини (7)
[08.05.2024]  День пам'яті та примирення (7)
[08.05.2024]  Вітаємо лауреата Всеукраїнського конкурсу (8)

Партнери сайту
Відділ освіти

Офіційний сайт Мирноградської міської ради

Танцевальный портал Донецкого региона