$GLOBAL_AheadER$
Меню сайту

Категорії розділу
Медичні поради [44]
Поради практичного психолога [58]
Поради логопеда та дефектолога [15]
Безпека життєдіяльності [20]

Гаряча лінія
Національна дитяча гаряча лінія
Національна дитяча гаряча лінія

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » Статті » Поради логопеда та дефектолога

Пальчикові вправи (частина 1)


Як розвинута дитина, то ж радіє вся родина
Пальчикова гімнастика - розвиток мовлення
 
    Всі ми в дитинстві робили "Сороку-Ворону", "Ладусі", всі боялися "Рогату козу", але повторювали її та лякали батьків. Пам’ятаєте?
    Але не всі з нас знають, у чому сенс таких вправ. А виявляється і, навіть доказано вченими, що тонкі рухи пальців рук позитивно впливають на розвиток дитячої звуковимови та загальних інтелектуальних здібностей.
    Можна не зупинятися на вже відомих вправах, підключити фантазію і вигадати своє маленьке оповідання або казочку.
    У розділі "Пальчикова гімнастика" до кожного руху мається маленький віршик. Скористайтеся ним! Це буде корисно і для розвитку дрібної моторики, і для розвитку мовлення, і для розвитку уявлення.
    А після того, як казочка розказана, можна намалювати тематичну картинку, виліпити персонажів казочки з пластиліну, зробити намисто для головного героя або допомогти йому пришити ґудзик.
    Все, що ви вигадаєте – сподобається вашому малюку і сприятиме його розвитку.
Бажаємо успіхів та творчого натхнення!

    «Пальчикова гімнастика»
 

    ЛІХТАРИКИ
 
    Варіант  1.
    Початкове положення: Розташувати долоні перед собою, випрямити їх та розсунути пальці. Стискати та розтискати пальці на двох руках одночасно, супроводжуючи рухи відповідними фразами.
 
    Ліхтарики засвітилися! 
    (випрямити пальці)


    Ліхтарики потухли!
    (стиснути пальці)

    Вправу виконувати декілька разів.
 
    Варіант 2 (ускладнений).
    По черзі стискати та розтискати пальці рук на рахунок "раз- два". На "раз": пальці правої руки випрямлені, пальці лівої руки сжаті. На "два": пальці лівої руки випрямлені, пальці правої руки зжаті. Спочатку виконувати вправу повільно, потім прискорювати темп. Вправу спочатку можна виконувати на рахунок, а потім рядками, що промовляються ритмічно, супроводжуючи рухи:
 
Вже стемніло на дворі,
Засвітились ліхтарі.
Хай ліхтарики горять,
Підуть дітлахи гулять.



    КВАСИМО КАПУСТУ

    Руками імітуємо відповідні рухи:
- Ми капусту шаткували!
(двічі) - прямими, напруженими долонями імітуємо рухи сокири: уверх-униз.
- Солі в неї ми поклали!
(двічі) - пальці зібрані "щіпкою", "солимо капусту".
- Ми капусту м’яли, дерли!
(двічі) - енергійно стискаємо пальці в кулачки, то одночасно на двох руках, то по черзі.
- Смачну моркву туди терли!
(двічі) - пальці однієї руки зжаті в кулак і здійснюють ритмічні рухи уверх-униз по долоні другої руки. Після цього міняємо руки.

    МИЄМО РУКИ

    1. "Миємо руки": ритмічно потираємо долоні, наче миємо руки.
 
Узяли духмяне мило,
Добре руки з ним помили.
 
    2. "Струшуємо водичку з рук": пальці стиснути в кулачок, потім з силою випрямити їх, наче струшуючи водичку.
 
Полетіли від води
Бризки з рук туди-сюди.
 
    3. "Витираємо руки": енергійні рухи імітують почергове витирання кожної руки рушником.
 
Рушничок я свій беру,
Швидко ручки обітру.
 
    НАПЕЧЕМО МЛИНЦІВ
 
    Варіант 1.
По черзі торкатися поверхні столу тильною стороною кисті руки і долонею.

На сметані, на яйці
Тісто зробим на млинці.
Напече нам мама їх
Гаряченьких та смачних.
 
    Варіант 2.
а) ліва рука торкається столу долонею, права рука – тильною стороною;
б) змінюємо позиції. Тепер ліва рука торкається столу тильною стороною, права рука торкається столу долонею.
 
Вправу можна виконувати на рахунок "раз-два", або супроводжуючи рухи віршами (див. 1 варіант).

   
    МІСИМО ТІСТО
 
Руками імітуємо вимішування тіста.
 
Тісто узяли у мами,
Його жужмили і м’яли,
Пирогів напечемо
Із сметаною з’їмо!
 
На перші рядки дуже енергійно стискаємо та розжимаємо руки в кулачки (одночасно і по черзі). Потім руками виконуємо рухи, наче ліпимо пироги.
 
    ПРАПОРЦІ
 
    Варіант 1.
Вихідна позиція: Розташувати долоні перед собою. Одночасно опускати та підіймати долоні, супроводжуючи рухи віршами.  Якщо дитина легко виконує ці вправи, запропонуйте їй опускати та підіймати долоні, не згинаючи пальців.

Я тримаю у руці
Кольорові прапорці.

    Варіант 2 (ускладнений).
По черзі змінювати положення рук на рахунок: "один-два".
"Один": ліва рука випрямлена, піднята у гору, права рука – опущена униз.
"Два": ліва рука опущена униз, права піднята у гору.


    КУЛЬКА

    Вихідна позиція. Пальці обох рук зібрані пучкою і стикаються кінчиками."Надуваємо кульку": придати пальцям таке положення, яке буває, коли руки тримають м’ячик або кульку. "Кулька лопнула": пальці повертаються у вихідну позицію.

Пружну кульку я надую,
Мотузочок зав’яжу.
Ну а потім її здую,
Всім цей фокус покажу.










Категорія: Поради логопеда та дефектолога | Додав: Clip (15.10.2013)
Переглядів: 2578 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу
Логин:
Пароль:

Погода

Новини
[16.05.2024]  День матері (3)
[09.05.2024]  Українці - європейська нація (6)
[09.05.2024]  День Європи (7)
[09.05.2024]  Музика надихає (7)
[08.05.2024]  Прапор вільної країни з європейської родини (7)
[08.05.2024]  День пам'яті та примирення (7)
[08.05.2024]  Вітаємо лауреата Всеукраїнського конкурсу (8)

Партнери сайту
Відділ освіти

Офіційний сайт Мирноградської міської ради

Танцевальный портал Донецкого региона